Skip to contentRegulamin Zarządu Fundacji „Muzyka – Talent – Pasja”
- Zarząd Fundacji jest organem Fundacji
- Zarząd działa na podstawie ogólnie obowiązujących przepisów, Statutu Fundacji oraz na podstawie niniejszego Regulaminu.
- Członkowie Zarządu na swoim pierwszym posiedzeniu przyjmują niniejszy Regulamin w drodze uchwały
- Do kompetencji Zarządu należą wszelkie sprawy związane z działalnością Fundacji, nie zastrzeżone powszechnie obowiązującymi przepisami lub Statutem, a w szczególności.
- Zarządzanie majątkiem Fundacji;
- Kierowanie bieżącą działalnością statutową Fundacji
- Podejmowanie uchwał
- Sporządzanie planów, bilansów oraz sprawozdań z rocznej działalności
- Podejmowanie decyzji w sprawie zatrudniania pracowników Fundacji i wysokości ich wynagrodzeń;
- Sporządzanie sprawozdań z działalności Zarządu Fundacji;
- Ustalanie programu działania Fundacji oraz sposobów jego realizacji,
- Podział dochodów i środków Fundacji na poszczególne cele,
- Przyjmowanie darowizn, spadków i zapisów na rzecz Fundacji
- Wykonywanie innych funkcji zleconych przez Fundatora;
- Zarząd podejmuje decyzje w formie uchwał, w głosowaniu jawnym.
- W przypadku wieloosobowego Zarządu Fundacji uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów. Przy równej liczbie głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- W przypadku jego nieobecności funkcję tę sprawuje wyznaczony przez prezesa Wiceprezes Zarządu.
- Prezes Zarządu kieruje pracami Zarządu Fundacji samodzielnie i z pomocą Wiceprezesów:
- Wiceprezesa ds. Finansowych
- Wiceprezesa ds. Rozwoju
- Prezes Zarządu kieruje działalnością Fundacji, a ponadto upoważniony jest do:
- Zwoływania i przewodniczenia posiedzeniom Zarządu Fundacji;
- Reprezentowania Zarządu Fundacji na zewnątrz i wobec Rady Fundacji;
- Podpisywania uchwał Zarządu Fundacji i dokumentów finansowych Fundacji;
- Ustalania Regulaminu Zarządu Fundacji i wprowadzanie do niego zmian;
- Nadzorowania bieżącej działalności statutowej Fundacji;
- Pełnienia funkcji pracodawcy wobec zatrudnionych przez Fundację pracowników;
- Składanie rocznych sprawozdań z działalności Zarządu Fundacji.
- zatwierdzania sprawozdań i bilansów Fundacji
- Wnioskowania do Fundatora o odwołanie poszczególnych członków Zarządu
- Zawieszania poszczególnych w czynnościach członków Zarządu do czasu podjęcia decyzji przez Fundatora.
- Do kompetencji Wiceprezesa ds. Finansowych należy:
- Prowadzenie księgowości Fundacji
- Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem procesów ekonomicznych Fundacji
- Weryfikacja umów zawieranych przez Fundację pod kątem finansowo-księgowym
- Sporządzenie i nadzór nad wykonywaniem instrukcji obiegu dokumentów finansowych
- Podpisywanie dokumentów finansowych Fundacji łącznie z Prezesem Zarządu
- Sporządzanie bilansów i sprawozdań finansowych,
- Przygotowywanie bieżących informacji finansowych dla potrzeb Zarządu Fundacji
- Inne działania zlecone przez Prezesa Zarządu Fundacji
- Do kompetencji Wiceprezesa ds. Rozwoju należy:
- Prowadzenie aktywnej działalności na rzecz poszerzania i intensyfikowania statutowych działań Fundacji
- Podpisywanie dokumentów Fundacji łącznie z Prezesem Zarządu Fundacji
- Przygotowywanie i nadzór nad merytoryczną zawartością umów zawieranych przez Fundację
- Sporządzanie sprawozdań merytorycznych z działalności Fundacji
- Przygotowywanie bieżących informacji programowych dla potrzeb Zarządu Fundacji
- Pozyskiwanie nauczycieli i współpracowników dla realizacji statutowych zadań Fundacji
- Formułowanie założeń i przygotowywanie realizacji projektów merytorycznych Fundacji
- Inne działania zlecone przez Prezesa Zarządu Fundacji
- W uzasadnionych przypadkach Zarząd może podjąć uchwałę w drodze obiegowej, bez odbywania posiedzenia.
- Posiedzenia Zarządu Fundacji zwoływane są przez Prezesa Zarządu Fundacji
- Posiedzenia Zarządu Fundacji odbywają się w miarę potrzeb ale nie rzadziej niż co 3 miesiące
- Prezes Zarządu Fundacji na drodze upoważnienia może delegować swoje kompetencje na czas określony lub nieokreślony, w całości lub części na innego członka Zarządu Fundacji
- Prezes Zarządu Fundacji może na czas określony, nie dłuższy niż sześć miesięcy, delegować kompetencje Wiceprezesa Zarządu na innego członka Zarządu.
- Posiedzenia Zarządu Fundacji są protokołowane.
- Uchwalenie niniejszego regulaminu oznacza jego akceptację i przyjęcie do stosowania przez wszystkich Członków Zarządu Fundacji.
- Niniejszy Regulamin uchwalony przez Zarząd Fundacji w dniu 27 sierpnia 2012 r. obowiązuje od dnia uchwalenia.